Això és el que ha donat de si la Setmana de la Ciència dels Mitjans

Del 12 al 21 de novembre se celebra a Catalunya la 26a edició de la Setmana de la Ciència i l’escola s’hi ha tornat a afegir a la celebració. Enguany la Comunitat dels Mitjans hem organitzat una setmana de tallers per apropar-nos a la ciència.

1r Llum i ombres

Els alumnes de 1r hem estat investigant les propietats de la llum. Hem realitzat diversos experiments durant aquesta setmana i hem descobert coses molt sorprenents. Hem descobert el fenòment de la refracció, reflexió, els components de la llums, fins i tot hem fet “màgia”,…

2n Propietats dels materials

Els alumnes de 2n hem estat investigant sobre les propietats dels materials. Hem realitzat experiments per descobrir els diferents tipus, la seva duresa, el seu comportament amb la llum, la conductivitat,… Hem fet de científics durant uns dies.

3r Forats

Durant aquesta setmana els alumnes de 3r hem descobert que és un hotel d’insectes. És una mena de caixa-refugi artificial on els animals petits que necessiten forats i galeries excavades poden viure a l’hivern i alguns també hi fan el niu. Hem investigat quins materials es necessiten per construir-ne un i quins tipus d’animalons hi viuen i com ens ajuden per mantenir la biodiversitat i un hort sa.

Setmana de la Ciència finalitzada; tot i que algunes investigacions ens acompanyarant durant tot el curs.