Grups cooperatius a 2n

Ens hem organitzat en petits grups de treball. Cada grup d’alumnes s’ha organitzat per tal d’obtenir un objectiu comú; és a dir, cadascun dels membres del grup només pot assolir els seus objectius si la resta aconsegueix assolir els seus. Cada grup tenia un pla de treball amb unes qüestions a resoldre. Durant aquestes sessions han hagut d’aprendre a organitzar-se, distribuir-se la feina, escoltar-se, respectar-se, compartir,…

Johnson y Johnson(1992) La cooperació, el treballar junts, la discussió en grup i el conflicte cognitiu que es produeix quan s’introdueixen punts de mira diferents, permeten l’alumne aprendre coses noves, rectificar, consolidar o reformar aprenentatges assolits. El grup coopera per assolir un objectiu comú a partir d’aportacions imprescindibles de cada un dels seus membre (divisió de tasques, estructuració, objectiu comú, participació de tots els membres…)

Quan un alumne interacciona amb un altre per a explicar allò que ha après, a més a més de desenvolupar habilitats comunicatives, es veu obligat a organitzar les seves idees, afina el seu coneixement i és capaç de percebre les seves errades i buits. Aquests processos cognitius afavoreixen sens dubte el seu aprenentatge.

Si camines sol podràs anar més ràpid,
però junts arribarem més lluny.
Proverbi xinès

Clica aquí per veure les fotos:https://photos.app.goo.gl/IztFyOsVXafZZQ412