JA HEM ENGEGAT L’HORT!

Com l’any passat, l’avi Josep Homs va venir amb el multicultor i ens va llaurar l’hort. Al cap d’unes setmanes, quan la terra estava a punt, els nens i nenes de cicle superior van distribuir l’hort en parcel·les utilitzant la cinta mètrica i un cordill per fer les partions.

Aquest any, la cura de l’hort de l’escola continua essent una activitat voluntària, en la qual hi participen els alumnes de primària a les hores de pati. Està organitzada per cicles, de manera que repartits en grups d’uns 10 alumnes, l’alumnat de cada cicle participa activament.en el projecte.

Ja hem començat a plantar: pèsols, faves, raves, api, enciams de diferents tipus, escarola, cols, col-i-flor i bróquil. Entre tots reguem, treiem males herbes i cuidem l’hort.

Com ja hem comentat abans, l’hort és una activitat lliure com l’esbarjo, per tant no té objectius curriculars explícits, però sí que cal destacar que l’aprenentatge hi és en molts aspectes:

• Cooperació: Han de treballar en equip i organitzar-se.

• Responsabilitat: Responsabilitzar-se de les eines, saber-les usar i mantenir endreçat l’armari de les eines.

• Col·laboració: Tenir cura de tot l’hort, la seva parcel·la i la dels altres.

• Aprenentatge vivencial: Observar la terra i les plantes, deduir què necessiten per fer la tasca corresponent (regar, desherbar, cavar, etc)

• Paciència: Aprendre dels cicles de la natura. Tot necessita el seu temps.

• Esforç: Tenir cura d’un hort demana esforç i constància i de vegades s’han de fer feines una mica pesades.

• Acceptació de l’adversitat: Acceptar que de vegades els resultats no són el que esperem.

• Generositat: Els fruits són de tots i els hem de repartir de manera justa.

• Coneixement de la natura: Com es prepara la terra, es sembra, es trasplanta, es rega, etc. El cicle de vida d’una planta.

• Alimentació saludable: El fet de recollir allò que han plantat i cuidat fa molt més valuós i atractiu menjar la verdura.

Comencem l’hort!