JA TENIM L’HORT EN MARXA!

L’avi Josep Homs va venir amb el multicultor i ens va llaurar l’hort. Al cap d’unes setmanes, quan la terra estava a punt, els nens i nenes de cicle superior van distribuir l’hort en parcel·les utilitzant la cinta mètrica i un cordill per fer les partions. Un cop marcades les partions els alumnes de cicle mitjà van fer els camins amb les totxanes.

Els alumnes de primària que volien participar en el projecte de l’hort a l’hora de pati es van apuntar per a poder organitzar els grups. En total hi ha 126 alumnes repartits en grups de 12 o 13 alumnes. Els dilluns se’n cuiden els nens i nenes de cicle inicial, i dimecres i divendres van alternant els alumnes de cicle mitjà i superior. Una mare voluntària ens ajuda els dimecres.

Ja hem començat a plantar. De moment hem fet alls, dos tipus de cebes, enciam d’hivern i pèsols. Entre tots reguem, treiem males herbes i cuidem l’hort.

L’hort és una activitat lliure com l’esbarjo, per tant no té objectius curriculars explícits, però l’aprenentatge hi és en molts aspectes:

• Cooperació: Han de treballar en equip i organitzar-se.
  • Responsabilitat: Responsabilitzar-se de les eines, saber-les usar i mantenir endreçat l’armari de les eines.
  • Col·laboració: Tenir cura de tot l’hort, la seva parcel·la i la dels altres.
  • Aprenentatge vivencial: Observar la terra i les plantes, deduir què necessiten per fer la tasca corresponent (regar, desherbar, cavar, etc)
  • Paciència: Aprendre dels cicles de la natura. Tot necessita el seu temps.
  • Esforç: Tenir cura d’un hort demana esforç i constància i de vegades s’han de fer feines una mica pesades.
  • Acceptació de l’adversitat: Acceptar que de vegades els resultats no són el que esperem.
  • Generositat: Els fruits són de tots i els hem de repartir de manera justa.
  • Coneixement de la natura: Com es prepara la terra, es sembra, es trasplanta, es rega, etc. El cicle de vida d’una planta.
  • Alimentació saludable: El fet de recollir allò que han plantat i cuidat fa molt més valuós i atractiu menjar la verdura.