Certamen Lectura en Veu Alta

La Berta Vilaseca de 4t i la Bruna Rodríguez de 6è són les encarregades de representar a l’escola a les semifinals del XVII Certamen Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta, iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana, que es celebra a tot Catalunya.

Des del mes de gener que ens reunim un cop per setmana, a l’estoneta de pati, per llegir amb uns quants alumnes voluntaris de 3r i 4t, les mil trifulgues que viu un petit porquet pintor viatjant arreu del món amb el llibre: La balada del Petit Jack de Mikel Valverde. I, amb els alumnes de 5è i 6è, ens hem traslladat en els records d’infantesa i joventut del gran músic català Pau Casals amb el llibre: Pau Casals i el noi que tocava el violí de Jordi Sierra i Fabra.

En aquestes sessions de lectura també hem treballat aspectes relacionats amb la veu, fent petits exercicis relacionats amb la postura corporal, la dicció, l’emissió i projecció vocal, la interpretació emotiva del text, etc.

Pensem que ha sigut una molt bona experiència per a tots, tant per a l’alumnat que hi ha participat com els mestres que els hem acompanyat en aquesta emocionant aventura lectora. Esperem poder-la tornar a repetir el curs vinent. Ara, només cal esperar el veredicte del jurat. Molta sort, noies!